är du glad är jag glad!

jag har länge haft som livs-mål att göra någon/några andra människor glada varje dag, och inte lixom tänka att nu just nu ska jag göra någon glad och så försöka göra det, det ska mer komma naturligt, och sedan jag började tänka så, så har även jag blivit en gladare person, för det är bland dom skönaste känslorna jag vet att få göra någon annan person glad.

jag och mamma satt tidigare i kväll och pratade och så kom vi in på just detta, och så berättade jag om i måndags när jag var på stan, så satt det en kvinna emot en vägg med en bild på troligtvis hennes dotter och så gick vi förbi henne och då slog det mig att jag har massa småpengar i fickan, så varför inte ge dom till henne, så sa jag att jag gör det på vägen tillbaka, men på vägen tillbaka så hade jag glömt det och kom på det efter att vi gått en bit, så stog jag och tvekade på att gå tillbaka och ge henne lite men gjorde inte det, och jag hade så grymt dålig medvetande hela dagen efter det, ångrar fortfarande att jag inte gick tillbaka och gav henne lite pengar, för liksom vad gjorde jag för dom pengarna, typ köpte en cola på ica eller något, och den hade jag lika väl klarat mig utan.

så nu ska jag försöka skriva i bloggen varje dag, en kategori som ska heta "dagens gärning" där jag berättar om något bra jag gjort för någon annan den dagen, det behöver inte vara stora saker, små saker är lika viktiga, och det skulle även vara kul om ni komenterade och berättade lite om sådana saker som ni gjort.

peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0