Vallentuna Bmx Jam

shena, nu sitter jag hemma i köket, helt slut och ont. men det var det värt, riktigt kul bmxjam bjöds det på i vallentunaparken.

 

dagen började med att jag vaknade 07.00, har ingen rullgardin eller nått i mitt rum så de blir rätt ljust. sen lade jag mig och tittade på en film, what happens in vegas stays in vegas. sen tog gordon och jag en liten tur till statoil, så jag fick provcykla hojjen med alla nya delar och så innan tävlingen. vi åkte så att vi var där ca 11, gordon och ludde var med men dom lässnade efter typ 10 min så mamma fick skjutsa hem dom.

jag själv körde på med en massa andra roliga bmxare, tränade in lite coola saker till tävlingen. kvalet började typ 15 och jag var i första gruppen, tävlingen var i jam-form, dvs att en grupp åkare får köra tillsammans fritt i parken under 15min. sen var det grupp 2. jag vart utropad till final först, kändes riktigt bra, så då var det bara att värma upp igen. i finalen fanns det bara en sak i mitt huvut, kötta gärnet! satte lite sköna saker, och nivån höjdes rejält, alla taggade upp varandra, och när det var 2-3 minuter kvar plocka jag fram de jag planerat hela veckan, 720 över spinen, ett hopp som går rakt upp och rakt ner på andra sidan, och 720 är när man hoppar och snurrar 2 varv i luften för er som inte vet. missade första försöket och slidade omkull, men fort upp och försökte igen och satte den så bra man bara kan tänka sig. gissa om jag fick puls, och jag trodde inte det var sant, haha. fast sedan kraschade jag och gjorde illa axeln, så kunde inte köra det sista, men va gör det. jag blev 2a, efter jens, och på tredje plats kom jonte. det var även många andra bra med som martin DT, harald, adrian malmberg, och lite andra kuliga filurer, så det var hög klass på tävlingen.

jag vann ett par skor, en sadel och sadelstolpe, lite film och lite monster energy, om det är någon som är sugen att köpa ett par helt vita skate/bmx skor i storlek 42 till ett bra pris så är det bara att höra av sig, nypris 1000kr. 

vill även tacka bomba.nu för en riktigt bra tävling, ronny och johan som filmat en massa och mina sponsorer som fixat iordning min cykel och gett mig sjysta kläder!

 

Peace


Kommentarer
Postat av: yo

märke på dojjerna?

2009-04-05 @ 19:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0